Ocena ryzyka zawodowego: BIBLIOTEKARZ
Cena: 75 zł
Produkt w wersji elektronicznej: doc lub pdf
W ciągu kilku minut od zakupu, otrzymasz na swój e-mail zakupioną ocenę ryzyka zawodowego.
Charakterystyka ryzyka zawodowego
- Ryzyko zawodowe zawiera około 20 stron.
- Ocenę ryzyka zawodowego opracowano zgodnie z Polską Normą PN-N-18002 lub Risk Score (do wyboru).
- Pierwsza strona ryzyka zawodowego, zawiera miejsce na zatwierdzenie dokumentu.
- Podpis i pieczątka specjalisty ds. BHP.
- Ostatnia strona dokumentu zawiera miejsce na podpis pracownika, potwierdzający zapoznanie się z ryzykiem zawodowym.
- Ocena ryzyka zawodowego uwzględnia zagrożenia czynnikiem biologicznym SARS-CoV-2
Spis treści dokumentu oceny ryzyka:
- Strona tytułowa.
- Charakterystyka Metody PN-N-18002 lub Risk Score.
- Opis dla stanowiska pracy.
- Wymagania dla stanowiska pracy.
- Identyfikacja zagrożeń na stanowisku pracy.
- Karta pomiaru ryzyka zawodowego.
- Plan działań korygujących ryzyko zawodowe dla stanowiska pracy.
- Potwierdzenie zapoznania z dokumentacją dla stanowiska.
Opis stanowiska pracy
Bibliotekarz wykonuje prace związane z gromadzeniem, opracowywaniem i udostępnianiem zbiorów bibliotecznych.
Zadania wykonywane na stanowisku pracy
- sporządzanie i składanie zamówień na książki, czasopisma i inne dokumenty zatwierdzone do nabycia, przyjmowanie i wstępne rejestrowanie (akcesja) nabytków, reklamowanie zamówień opóźnionych w realizacji;
- wykonywanie prac przy inwentaryzacji zbiorów, techniczne przysposabianie zbiorów do przechowywania i udostępniania, dublowanie (powielanie) kart katalogowych;
- przyjmowanie i realizacja zamówień czytelników na konkretne pozycje (bez doradztwa w doborze piśmiennictwa i posługiwania się warsztatem informacyjnym), rejestrowanie wypożyczeń, monitowanie czytelników o książki i dokumenty nie zwrócone w terminie, udzielanie podstawowych informacji o zakresie usług świadczonych przez bibliotekę, czasie jej otwarcia itp.;
- uczestniczenie w skontrum (kontroli) zbiorów bibliotecznych, w celu ustalenia ich aktualnego stanu i zgodności z ewidencją inwentarzową;
- prowadzenie korespondencji w sprawach , głównie na gotowych formularzach, związanych z gromadzeniem zbiorów i wypożyczeniami;
- przygotowywanie zbiorów do przekazania do oprawy i kontrolowanie wracających z oprawy (sprawdzanie kompletności poszczególnych obiektów, poprawności układu stron i numerów, zgodność oprawy i napisów ze zleceniem biblioteki);
- wykonywanie prostych prac biurowych związanych z działalnością biblioteki.
Podstawa prawna:
Prawo pracy nakłada na pracodawcę obowiązek przeprowadzania oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy. Na mocy § 226 Kodeksu pracy, każdy pracodawca jest zobowiązany ocenić i udokumentować ryzyko zawodowe związane z wykonywaną pracą. Powinien poinformować o zaistniałym ryzyku pracowników oraz zapoznać ich z zasadami ochrony przed zagrożeniami kładąc przy tym nacisk na stosowanie środków ochrony zbiorowej i indywidualnej.