Ocena ryzyka zawodowego: KIEROWNIK KONTRAKTU
Cena: 75 zł
Produkt w wersji elektronicznej: doc lub pdf
W ciągu kilku minut od zakupu, otrzymasz na swój e-mail zakupioną ocenę ryzyka zawodowego.
Charakterystyka ryzyka zawodowego
- Ryzyko zawodowe zawiera około 20 stron.
- Ocenę ryzyka zawodowego opracowano zgodnie z Polską Normą PN-N-18002 lub Risk Score (do wyboru).
- Pierwsza strona ryzyka zawodowego, zawiera miejsce na zatwierdzenie dokumentu.
- Podpis i pieczątka specjalisty ds. BHP.
- Ostatnia strona dokumentu zawiera miejsce na podpis pracownika, potwierdzający zapoznanie się z ryzykiem zawodowym.
Spis treści dokumentu oceny ryzyka:
- Strona tytułowa.
- Charakterystyka Metody PN-N-18002 lub Risk Score.
- Opis dla stanowiska pracy.
- Wymagania dla stanowiska pracy.
- Identyfikacja zagrożeń na stanowisku pracy.
- Karta pomiaru ryzyka zawodowego.
- Plan działań korygujących ryzyko zawodowe dla stanowiska pracy.
- Potwierdzenie zapoznania z dokumentacją dla stanowiska.
Opis stanowiska pracy
Kierownik kontraktu, jest odpowiedzialny za kompletny nadzór inwestorki nad prowadzonymi robotami i usługami, zgodnie z polskim Prawem Budowalnym
Zadania wykonywane na stanowisku prac
- zapoznanie się z dokumentacją techniczną robót budowlanych celem wskazania na ewentualne jej nieprawidłowości i sprawdzenia pod kątem jej kompletności, zidentyfikowanie ewentualnych wad tej dokumentacji, wskazanie na ewentualne przyszłe problemy mogące zaistnieć w trakcie wykonywania inwestycji
- zapewnienie profesjonalnego i kompletnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami i usługami, zgodnie z polskim Prawem Budowlanym i innymi przepisami z nim związanymi, w liczbie pracowników niezbędnej do sprawnego i płynnego realizowania Kontraktu,
- monitorowanie kontraktu pod względem technicznym, finansowym i organizacyjnym,
- monitorowanie postępu prac, włącznie ze składaniem z nich raportów, w których będą wzięte pod uwagę zarówno wskaźniki rzeczowe, jak i finansowe,
- kontrola pod właściwym i czasowym wdrażaniem Projektu,
- egzekwowanie postanowień Kontraktu przy współpracy z Zamawiającym,
- informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach zaistniałych i mogących zaistnieć, razem ze sposobami ich rozwiązania i/lub działaniami korygującymi, mającymi na celu usuwanie takich problemów,
- udział w prowadzeniu polubownych uzgodnień w przypadku zaistnienia konfliktu pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą,
- utrzymywanie na bieżąco kontaktu ze wszystkimi stronami realizującymi kontrakt,
- prowadzenie i przechowywanie korespondencji i wszelkich niezbędnych dokumentów z podmiotami biorącymi udział w realizacji kontraktu, ze szczególnym uwzględnieniem ostrzeżeń, uwag i wniosków kierowanych do Wykonawców mogących być dowodami w razie ewentualnych sporów, roszczeń Wykonawców, katastrof budowlanych itp.
Podstawa prawna:
Prawo pracy nakłada na pracodawcę obowiązek przeprowadzania oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy. Na mocy § 226 Kodeksu pracy, każdy pracodawca jest zobowiązany ocenić i udokumentować ryzyko zawodowe związane z wykonywaną pracą. Powinien poinformować o zaistniałym ryzyku pracowników oraz zapoznać ich z zasadami ochrony przed zagrożeniami kładąc przy tym nacisk na stosowanie środków ochrony zbiorowej i indywidualnej.