Ocena ryzyka zawodowego: RECEPCJONISTA HOTELOWY
Cena: 75 zł
Produkt w wersji elektronicznej: doc lub pdf
W ciągu kilku minut od zakupu, otrzymasz na swój e-mail zakupioną ocenę ryzyka zawodowego.
Charakterystyka ryzyka zawodowego
- Ryzyko zawodowe zawiera około 20 stron.
- Ocenę ryzyka zawodowego opracowano zgodnie z Polską Normą PN-N-18002 lub Risk Score (do wyboru).
- Pierwsza strona ryzyka zawodowego, zawiera miejsce na zatwierdzenie dokumentu.
- Podpis i pieczątka specjalisty ds. BHP.
- Ostatnia strona dokumentu zawiera miejsce na podpis pracownika, potwierdzający zapoznanie się z ryzykiem zawodowym.
Spis treści dokumentu oceny ryzyka:
- Strona tytułowa.
- Charakterystyka Metody PN-N-18002 lub Risk Score
- Opis dla stanowiska pracy.
- Wymagania dla stanowiska pracy.
- Identyfikacja zagrożeń na stanowisku pracy.
- Karta pomiaru ryzyka zawodowego.
- Plan działań korygujących ryzyko zawodowe dla stanowiska pracy.
- Potwierdzenie zapoznania z dokumentacją dla stanowiska.
Opis stanowiska pracy
Recepcjonista hotelowy odpowiada za sprawną i profesjonalną obsługę gości hotelowych w recepcji hotelu. Udziela klientom niezbędnych informacji dotyczących zasad pobytu oraz dostępnych na terenie hotelu usług.
Zadania wykonywane na stanowisku pracy
- przyjmowanie rezerwacji, zakwaterowywanie i wykwaterowywanie gości hotelowych;
- prowadzenie obsługi recepcji w języku polskim i obcym (język angielski i/lub niemiecki);
- prowadzenie obsługi elektronicznych systemów rezerwacyjnych;
- nawiązywanie i utrzymywanie wzorowych relacji z gośćmi hotelu;
- reprezentowanie hotelu zgodnie z przyjętą etykietą hotelową;
- współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi hotelu w celu zapewnienia najwyższej jakości usługi oraz komfortowych warunków pobytu gości hotelowych;
- oferowanie gościom dostępnych na terenie hotelu usług;
- udzielanie informacji turystycznej gościom hotelu;
- sporządzanie raportów dla pozostałych jednostek organizacyjnych hotelu;
- rozliczanie finansowe pobytu gości hotelowych oraz wystawianie dokumentów wystawianie i rozliczanie faktur i rachunków;
- obsługiwanie urządzeń biurowych będących na wyposażeniu recepcji hotelu;
- towarzyszenie klientom do pokoju hotelowego w celu zaprezentowania znajdujących się na wyposażeniu pokoju udogodnień jak minibar, TV, klimatyzacja itp. wraz z prezentacją obsługi;
- zamawianie na prośbę gości miejsc w restauracjach i klubach znajdujących się poza siedzibą hotelu, biletów do teatru, kina, na koncerty itp.
Podstawa prawna:
Prawo pracy nakłada na pracodawcę obowiązek przeprowadzania oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy. Na mocy § 226 Kodeksu pracy, każdy pracodawca jest zobowiązany ocenić i udokumentować ryzyko zawodowe związane z wykonywaną pracą. Powinien poinformować o zaistniałym ryzyku pracowników oraz zapoznać ich z zasadami ochrony przed zagrożeniami kładąc przy tym nacisk na stosowanie środków ochrony zbiorowej i indywidualnej.