Ocena ryzyka zawodowego: SEKRETARKA
Cena: 75 zł
Produkt w wersji elektronicznej: doc lub pdf
Charakterystyka ryzyka zawodowego
- Ryzyko zawodowe zawiera około 20 stron.
- Ocenę ryzyka zawodowego opracowano zgodnie z Polską Normą PN-N-18002 lub Risk Score (do wyboru).
- Pierwsza strona ryzyka zawodowego, zawiera miejsce na zatwierdzenie dokumentu.
- Podpis i pieczątka specjalisty ds. BHP.
- Ostatnia strona dokumentu zawiera miejsce na podpis pracownika, potwierdzający zapoznanie się z ryzykiem zawodowym.
Spis treści dokumentu oceny ryzyka:
- Strona tytułowa.
- Charakterystyka Metody PN-N-18002 lub Risk Score
- Opis dla stanowiska pracy.
- Wymagania dla stanowiska pracy.
- Identyfikacja zagrożeń na stanowisku pracy.
- Karta pomiaru ryzyka zawodowego.
- Plan działań korygujących ryzyko zawodowe dla stanowiska pracy.
- Potwierdzenie zapoznania z dokumentacją dla stanowiska.
Opis stanowiska pracy
Sekretarka prowadzi sekretariat, organizuje pracę personelu i bierze w niej czynny udział.
Zadania wykonywane na stanowisku pracy
- przyjmowanie interesantów oraz udzielanie im ogólnych informacji;
- przyjmowanie i selekcjonowanie korespondencji;
- obsługa telefonów, teleksów i telefaksów;
- przedkładanie pism i korespondencji do aprobaty kierownictwa;
- przygotowywanie korespondencji do wysyłki;
- obsługa komputera i posługiwanie się różnymi edytorami tekstu;
- odbiór poczty elektronicznej;
- obsługa kserokopiarki;
- prowadzenie grafiku konferencji i spotkań kierownictwa.
Podstawa prawna:
Prawo pracy nakłada na pracodawcę obowiązek przeprowadzania oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy. Na mocy § 226 Kodeksu pracy, każdy pracodawca jest zobowiązany ocenić i udokumentować ryzyko zawodowe związane z wykonywaną pracą. Powinien poinformować o zaistniałym ryzyku pracowników oraz zapoznać ich z zasadami ochrony przed zagrożeniami kładąc przy tym nacisk na stosowanie środków ochrony zbiorowej i indywidualnej.